FAQ – Veelgestelde vragen

In de onderstaande tabel ziet u wanneer u, na uw aanvraag, de aangevraagde code of card kunt verwachten

Aanvraag In huis
Maandag tot en met vrijdag voor 20.00 uur Binnen 4 werkdagen
Maandag tot en met donderdag na 20.00 uur Binnen 5 werkdagen
Vrijdag na 20.00 uur en in het weekend De Vrijdag daarna

 

Tenaamstellingscode-aanvragen.nl verwerkt uw aanvraag direct na ontvangst. U ontvangt van Tenaamstellingscode-aanvragen.nl  een bevestigingsmail van uw aanvraag met de termijn waarop u uw code of card kunt verwachten.

Het gebeurt helaas van dat mensen kort voordat ze een nieuwe tenaamstellingscode hebben aangevraagd hun oude tenaamstellingscode terug vinden. Als u uw oude tenaamstellingscode terugvind na het aanvragen van uw nieuwe tenaamstellingscode, kunnen wij de service niet meer terugtrekken en heeft u geen recht op een terugbetaling vanuit Tenaamstellingscode-aanvragen.nl

U kunt eenvoudig en snel een nieuwe tenaamstellingscode en/of kentekencard aanvragen via onze website Tenaamstellingscode-aanvragen.nl. De aanvraag wordt direct verwerkt en binnen enkele dagen wordt de nieuwe code of card op uw adres afgeleverd. Let op! Als u zowel uw tenaamstellingscode als kentekencard kwijt bent hoeft u alleen een aanvraag te doen voor een kentekencard. U ontvangt dan automatisch ook een nieuwe tenaamstellingscode.

Nee! U heeft u DigiD niet nodig als u bij Tenaamstellingscode-aanvragen.nl uw aanvraag in dient. Als u de gegevens invult die op het formulier worden gevraagd is dit voldoende om u uw tenaamstellingscode of kentekencard toe te kunnen sturen.

Check uw mailbox voor ongewenste mail (spam). Mocht de mail daar (ook) niet inzitten stuur ons dan een email via info@Tenaamstellingscode-aanvragen.nl met uw gegevens = naam en kenteken

M.b.t. de Kentekencard

Direct na aanvraag van de nieuwe Kentekencard worden uw gegevens door Tenaamstellingscode-aanvragen.nl verwerkt. Het proces is daarna niet meer terug te draaien. U zult dan (helaas) op uw nieuwe kentekencard moeten wachten.

 M.b.t. de Tenaamstelingscode.

Uw code wordt na aanvraag direct verwerkt door, Tenaamstellingscode-aanvragen.nl. Na verwerking wordt uw oude tenaamstellingscode binnen 24 uur ongeldig en is niet meer te gebruiken.

Tenaamstellingscode-aanvragen.nl stuurt uw gegevens direct door naar het RDW.

Het RDW zal uw tenaamstellingscode en/of uw kentekencard naar het adres sturen dat bij uw gemeente bekend staat als eigenaar/houder van het opgegeven kenteken.

Op https://mijnvoertuig.rdw.nlkunt u zien welk kenteken op uw naam is geregistreerd.

De meldcode van jouw auto heb je voor iedere autoverzekering nodig. De code van je auto bestaat uit 4 cijfers. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassis- of identificatienummer van je auto.

De meldcode vind u op;

  • ​de kentekencard als u deze (nog) heeft.
  • op het chassisnummer van uw auto.

 De laatste vier cijfers van het chassisnummer vormen de meldcode.

Tenaamstellingscode-aanvragen.nl is een onafhankelijke dienstverlener op het gebied van aanvragen van het kentekenbewijs of tenaamstellingscode. Wij zijn geen onderdeel van het RDW of een andere overheidsinstantie. Tenaamstellingscode-aanvragen.nl is een commerciële service. Door gebruik te maken van onze diensten betaalt u eenmalig 39,95 voor het aanvragen van een tenaamstellingscode of 89,95 voor het aanvragen van een nieuwe kentekenbewijs.

Heeft u een vraag over uw kentekenbewijs of over uw kentekenkaart? U kunt ons dan een e-mail sturen naar info@Tenaamstellingscode-aanvragen.nl. Omschrijf hierbij duidelijk uw vraag. U kunt ook reageren op de bevestigingsmail die u heeft ontvangen van uw aanvraag.